Krups KP 5009 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Krups KP 5009 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Anoniem 09-05-2012
Geschreven voor: Krups KP 5009 zwart

Ik heb de automatische versie gekocht voor 149,00.
Die had hoog gescoord op gebruiksgemak, ware het niet dat de watercontainer steeds losschiet aan de bovenkant. Dat moet ik dus continu in de gaten houden bij het maken van een kop koffie, want anders loopt dat niet goed door; wat een waardeloze constructie...!

Wil ik een lekkere sterke kop koffie van zo'n 150ml maken, dan moet ik minstens 2 Espresso Intenso cups gebruiken, beiden op 3 streepjes, want anders vind ik het veel te slap. Dat is de sterkste koffie die te koop is in het aanbod, dus dat is duur koffie drinken voor mij geworden.

Als ik dat had geweten was ik er niet aan begonnen, want met mijn vorige DeLonghi Espresso Automaat, kon ik wél zo'n kop in één afgifte instellen en maken.

Het is dus voor mij, helaas, een miskoop geworden!

Anoniem 31-08-2012

UPDATE

Ik ben nog steeds tevreden met mijn Krups D.G.C. Autom. Misschien wel tevredener, want het is duidelijk dat ik ook aan de diverse koffies moest wennen.

Ik gebruik nu 3 types met regelmaat, de Barista, de Espresso Intenso en de Espresso Decaffeinato. Deze zijn allen op 4 streepjes lekker. De Decaf., wanneer ik wat meer pit wil ook op 3 streepjes, prima bakkie koffie!
De Barista is wat zachter dan de Espresso Intenso.
Ik heb ook de standaard Espresso geprobeerd, maar die vind ik op 4 streepjes knudde van smaak en geeft een heel matige cremelaag! Het advies is echter 2 streepjes, maar dan moet ik voor een kop koffie 2 cups gebruiken en dat vind ik te duur!

Anoniem 10-05-2012

N.B.,

Er blijkt toch een nog STERKERE ESPRESSO in het D.G. programma te zitten en wel de 'BARISTA'.
Ik heb die besteld en ben benieuwd hoe die zal smaken...

In het vorige review wordt gemeld dat de KOFFIE niet HEET is, echter die van mij is dat wel, dus zou het het aan die machine moeten liggen volgens mij!?

De WATERTANK heb ik vast weten te zetten door op de onderrand van de binnen- bovenkant, links en rechts van die omgekeerde /\, over zo'n 1,5 á 2 cm, een verdikking te maken, zodat de tank zich beter vastklemt als het over die zwarte 'grijpertjes' op de machine wordt geschoven.
Ik gebruikte een medium zacht kunsstof pijpje uit een zeepdispencer, waarvan de doorsnee 5mm is. Daarvan heb ik 2 stukjes afgeknipt, daarna beiden over de lengtes opengeknipt en dezen toen met wat lijm vastgezet op die rand. De tank zit nu perfect vast op z'n plaats en de waterafgifte gaat prima!
Het zou ook moeten lukken met 2 stukjes van een rubber fietsventiel, volg dan daarmee dezelfde procedure (Copyright aangevraagd...).

Meivogeltje 28-01-2011

--------- update review, 28-01-2011 ---------
In het begin zeer tevreden over dit apparaat. Naar gelange de tijd ging ik me toch steeds meer ergeren aan het apparaat en aan de prijs van de cups. Om te beginnen bij het eerste probleem: Kopjes trillen heel erg als ze op het plateau staan. Opgestuurd via verkooppunt. Vervolgens terug gekregen met het antwoord: niks mis mee. Ik zet hem thuis aan en mijn kopje rammelt bijna gelijk van het aanrecht af. Ik vraag me dus af hoe ze testen bij Dole Gusto. Na een 2de poging tot reparatie werd mij gemeld dat ik hem zelf naar Dolce mag sturen (en de verzendkosten mag betalen) met dus vraagtekens of er uberhaupt wel naar gekeken wordt. Hoe drink ik nu mijn koffie?? Ik hou me hand drukkend op het apparaat, scheelt behoorlijk in geluid. Voor mij in ieder geval geen dolce gusto circolo meer! Punt 2: Ik heb de prijs van de cups in de tijd dat ik deze machine gebruik al meer dan 50 cent zien stijgen in prijs. Een kopje chocomel ed (2 cups dus) wordt wel prijzig zo. Qua service geef ik dus een dikke nul. Jammer dat ik daar geen punt voor kan geven die meetelt in de beoordeling.

---------- 1e review, 01-08-2010 ----------
Nadat het apparaat bijna op de testbak lag bij de leverancier was het getril en kabaal opeens verdwenen. Uiteindelijk bleek het apparaat een stukje op de stroomdraad te rusten, waardoor deze dus lawaai ging maken en trillende kopjes veroorzaakte. Tot nu toe geen last meer van gehad. Wat me wel op viel is dat de prijs van de cups in korte tijd dat ik dit apparaat gebruik zo'n 20 cent omhoog is gegaan. Bij dolce-gusto betaal je nu 4,81 voor een doos. Toch wel aardig prijzig. Mijn favorieten zijn de Cortado(dubbele hoeveelheid uit 1 cup dan zou moeten en de cappucino. Mijn partner drinkt het meest de latte machiato. Voor de melkdranken zijn ook gelijk 2 cups nodig. Er zitten er 16 in een doos. Reken maar uit wat het je dan kost. Al met al een superapparaat tot nu toe waar we zeker van genieten(kon ik bij Senseo al lange tijd niet meer). Echter is het een apparaat voor de genieter van koffie en niet voor de koffie junk die 10 bakken koffie drinkt op een dag...of de helft ervan :-).

Rottjeknor 14-12-2010
Geschreven voor: Krups KP 5009 zwart

Koffie is lekker van smaak. Zou beetje heter mogen, maar da's dan ook het enige (bijna te verwaarlozen) minpunt. Erg gemakkelijk te bedienen en praktisch overbodig om schoon te houden. Latte's zijn goddelijk!